Het Hogeland: happy vlogger 'dichtbij'
Happy vlogger ‘dichtbij’
De jeugd van 13 tot 18 heeft van horen en zegen wat de gemeente Het Hogeland doet of niet doet. Maar ze begrijpen ook dat ze niet om de ‘gemeente heen kunnen’. Echter op sociale media is de gemeente voor hen ver weg. Bij hen is nog veel te winnen aan vertrouwen. Arrangeer een happy gemeente vlogger (zie voorbeeld: https://youtu.be/fsNTGcHpauU ) die elke week een ‘dingetjes’ dichtbij doet met en in de gemeente Het Hogeland. Kosten per vlog 75 euro totaal : € 1850
Wouter Dijk
Bovenstaand idee is bedoelt om de gemeente Het Hogeland dicht bij de inwoners te brengen. Echter bij de burgerparticipatie van de derde generatie ligt het initiatief bij burgers en participeert de gemeente. DUS bij al mijn ideeën en plannen vraag ik niet of de gemeente ze wil uitvoeren, maar wil adviseren, participeren, faciliteren om samen met anderen (met mij) dit te realiseren. De uitdaging is om burgers en maatschappelijke organisaties meer te laten sturen. Bestuurder zouden af en toe het stuur uit handen moeten geven en achterin de bus moeten gaan zitten en kijken hoe de stuurders het er vanaf brengen en hen vervolgens adviezen geven, hen bijsturen, hen ondersteunen.
Uitleg over geschiktheid idee
Het is goed wanneer jongeren al vroeg bekend zijn met en betrokken raken bij democratie en politiek. Misschien dat het idee van de happy vlogger hierin een bijdrage kan hebben.